< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Ukupno online

Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites

Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.

Hrvoje Prpić


O čemu se tu radi

O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.

Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.

Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.

blog.hr

Knjige koje mi se sviđaju

Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.

E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.

How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)

Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.

Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )

The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!

Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)

Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.


Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.

Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.

Kako postati milijarder?

Objavljeno u utorak, 25.03.2008. u 21:55.

Milijarderi po gradovima



Upravo po drugi put čitam odličnu knjigu o milijarderima. Znam da će neki sada poluditi zašto pričam o milijardama kada bi i parsto tisuća bilo sasvim ok. Međutim ideje i načini na koji su ljudi došli do milijarde su veliko otkriće za mene i mogu se lako primjeniti i za manje cifre.

Kao prvo nitko od njih nije postao milijarder pukim ulaganjem u potcjenjene dionice niti špekulacijom na burzi. Mala utjeha u ova vremena pada tržišta. Gotovo svi milijarderi imaju vlasništvo u tvrtkama koje kotiraju na burzi. Kada se priča o milijardma ljudi ne razumiju da milijarderi u stvari nemaju toliko novaca (casha) nego imaju dionice koje kada se pomnože sa trenutnom cijenom na burzi daju vrijednost od milijardu dolara. Naravno kako se cijene na burzi mijenjaju tako se mijenja i njihova pozicija na listi milijardera. Kada bi htjeli prodati te dionice i uzeti gotovinu dobili bi puno, puno manje novaca jer bi se cijena na burzi srušila i ne bi uspjeli prodati sve dionice po toj cijeni.

Zašto pričam o dionicama i milijardama kada sam upravo rekao da nitko (čak niti W. Buffet) nije postao milijarder od pukog ulaganja u dionice? Pa zato jer su milijarderi uspjeli zadržati veliki udio u vlasništvu kompanija koje su stvorili ili kupili. Oni nisu bili manjinski dioničar bez prava glasa. Naprotiv.

Što to nama znači? Ako hoćete postati bogati morate pokrenuti svoj biznis. Morate osvojiti što veći udio na tržištu i postati lider te dovesti svoju tvrtku na burzu. Sitnica :)

Zanimljivo mi je da u stvari i nema puno primjera osoba koje su od siromaštva uspjeli doći do velikog bogatstva i postati milijarderi. Većina milijardera su ljudi koji su potekli iz obitelji srednje klase. Nisu bili beskućnici i sl. Međutim neki su doživjeli siromaštvo ili život bez novca i tada su vjerojatno razvili želju za financijskom sigurnošću. Naravno kada zaradite ogromne količine novca vaš daljnji posao nije motiviran novcem. Ljudi misle da su bogataši pohlepni i da zato gomilaju sve više i više novaca. Pitaju se: što će mu toliki novac? Ima dvije milijarde zašto i dalje radi i ide prema trećoj milijardi? Koja budala, kreten, idiot,... ja bih digao sve 4 u zrak i uživao.

No baš je to ključna stvar koja razdvaja one koji imaju novac od onih koji ga nemaju. Ovi prvi rade zato jer vole to što rade i uživaju u tome, a ne radi novca.

Svakako si nabavite knjigu jer ima odličnih stvari. Ako vam je preskupa ili nemate karticu mogu vam je posuditi, javite se na mail. Ono što mi se najviše svidelo je što su svi oni prošli prilično teške stvari da bi uspjeli i morali su raditi na sebi i svojim stavovima, osobinama, ponašanju itd. Aposlutno nitko nije došao glatko do bogatstva. Morali su proći ogromne prepreke nad kojima bi većina ljudi odustala. O riziku da i ne govorimo. Mislite li da je lako trpiti kritike od ljudi koji vas uopće ne poznaju i nemaju pojima koliko se trgate da stvorite uspješan biznis? Oni vide da imate novaca i da ste uspjeli te vas počnu ogovarati i izmišljati gluposti i laži da ste posao dobili preko veze (a niste) i sl. No to je tek početak problema.

Ukoliko ste previše uspješni poput Microsofta optužit će vas za monopol, lako bi se mogao dogoditi i sukob sa sindikatima, a i politika će vam se vrlo brzo približiti čim počnete zarađivati veću lovu. Možete li se nositi sa svime time? Zanemariti obitelj i biti 100% posvećeni poslu? Ako je odogovor da na sva ova pitanja onda ste na više od pola puta prema velikom bogatstvu.

Moram ipak priznati i da sam razočaran što su neki (ne svi) milijarderi došli do bogatstva kršeći pravila (zakone) odnosno nije sve bilo fair play. Tu sam na stranih onih koji tvrde da bi se jako obogatio moraš kad tad napraviti nešto "nepošteno" ili "nemoralno". Mislim nisu oni klasični prevaranti, ali bilo je situacija koje su bile u tamno sivoj zoni i u kojima bih ja postupio drugačije makar i manje zaradio. No jako je zanimljivo čitati o svemu tome i analizirati njihove postupke.

Da sada ne ispadne kako nisam ništa napisao o knjizi evo par savjeta:
- kopiranje ideja se više isplati nego izmišljavanje novih
- težak rad je neophodan (nema pasivnih prihoda)
- konsolidiraj industriju (kupi manje tvrke)
- budi štedljiv

Ja bih još dodao: razmišljajte globalno. Pročitajte ponekad financial times, posjetite forbes.com i sl. Pokušajte se opustiti i sagledati svjetsku ekonomiju. Što se događa, koje tvrtke rastu? Koje imaju budućnost? Što kupujemo, što ćemo sutra kupovati? Razmišljate o svim tim stvarima. Biti na vrhu je izuzetno zanimljivo. Kada sam radio operativne poslove uvijek mi je išlo na živce što "oni gore" ne rade, odnosno nemaju konkretan operativni posao slaganja ili pisanja nekih papira već "razmišljaju" i "sastanče".
Međutim najteže je razmišljati i složiti sistem. Poslije je lako nekoga zaposliti i pokazati mu: radi tako i tako i gotovo. Sve prije toga je teško. Ali i izuzetno zanimljivo.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

21 sitnica koje bih volio da mi je netko objasnio kada sam krenuo u biznis

  • seminar za poduzetnike i one koji to tek žele postati
  • više detalja o seminaru potražite na www.imamnovac.com

LINKOVI

izbor tekstova

Razmjena linkova

Dnevnik nas 2+2
kuzushi
whyowhy
Miss Ann Thropea
biti bolji be better
Linux - bird of prey
Blog pozitivnog utjecaja
Internet zarada forum
moje inovacije

Obračun plaće - update s 1.7.2010

Made by Finesa d.o.o.

Uk. trošak:
Bruto:
1. stup:
2. stup:
Olakšica:
Dodatne o.:
Porez:
% prirez:
Prirez:
Neto:



Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.
Izrada i dizajn: Snd Design. Autorska prava zadržana.