< srpanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ukupno online

Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites

Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.

Hrvoje Prpić


O čemu se tu radi

O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.

Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.

Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.

blog.hr

Knjige koje mi se sviđaju

Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.

E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.

How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)

Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.

Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )

The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!

Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)

Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.


Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.

Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.

Koju srednju školu upisati?

Objavljeno u petak, 04.07.2008. u 00:06.

Ne znam koliko budućih srednjoškolaca posjećuje ovaj blog, ali zasigurno će se naći koji roditelj. Prema ovome što čitam u novinama izgleda da svi briju na gimnazije (i kasnije na fakultete) dok su obrtničke škole prazne.

Očigledno danas klinci ne znaju gdje je prava lova ili ih starci i dalje krivo uče. Uči, odi na faks završi što više škole već odavno nije nikakva garancija niti sigurnost dobrog života. Ja sam završio gimnaziju, završio sam i ekonomski faks i baš na dan kada sam uzimao diplomu moj krsni kum mi je rekao jednu neobičnu stvar. Naime ja sam se uvijek potajno divio običnim ljudima koji nemaju nikakve škole, jedva da znaju složiti nekoliko običnih rečenica, a ipak puni su para. To me fasciniralo. Vjerojatno i vi znate nekoliko takvih likova. E sad ja se stvarno ne sjećam što sam mu rekao i koji je bio povod njegove izjave, ali znam da je rekao sljedeće: nisi valjda završio fakultet da bi otvorio čevabdžinicu! To je zvučalo kao da bi ljudi s fakultetom trebali raditi nekakve fine uredske poslove i biti odlično plaćeni umjesto da prljaju ruke običnim šljakerskim poslom.

Onda ga nisam razumio što mi je želio reći, a ne razumijem ga ni danas. Što fali čevabdžinici? Naime ja sam upisao baš ekonomski fakultet jer sam mislio da će mi to pomoći da imam više novaca u životu a ne da budem gospodin s diplomom. Za to služe profesori. Oni su ugledni i pametni i rade za kiki-riki. U jednom trenutku sam želio studirati psihologiju, ali kada sam skužio da bih s time jedino mogao raditi kao profesor u srednjoj školi brzo sam odustao. Pazite u to vrijeme HR je bio u povojima, a za coaching nitko nije ni čuo. Dakle to sam brzo prekrižio.

I sada se pitam o čemu klinci razmišljaju kada upisuju srednju školu? Vjerojatno o ničemu jer su još premladi. Kakvom se poslu nadaju? Btw. sa završenim faksom nakon par godina staža možete očekivati plaću od soma eura na više. Dva soma možete dobiti ako postanete rukovoditelj (menadžer) i tu onda možete graditi karijeru i doći do 3-4 soma ako se probijete dovoljno visoko. Za više od toga morate postati član ili predsjednk uprave banke ili neke druge velike tvrtke. Nažalost većina ljudi koji imaju fakultet ostaju prilično ispod 2 soma eura. Naravno to i dalje izgleda odlično u usporedbi s roditeljima koji možda rade za 3-4 tisuće kuna ili prosječnom plaćom, ali to nije ništa u usporedbi koliko možete zaraditi kao keramičar, zidar, električar, vodoinstalater, stolar ili staklar.

Zašto više nitko ne želi upisivati ta zanimanja iako je potražnja ogromna i posla ima? Po zakonu ponude i potražnje (to se uči na ekonomskom faksu) što je veća potražnja za nečime tome raste cijena. Koliko sam ja u zadnje vrijeme imao kontakata s majstorima svi koji dobro rade su zauzeti tjednima i mjesecima unaprijed. Uopće se ne moraju reklamirati već poslove dobivaju isključivo preporukama zadovoljnih kupaca. Zamislite samo da budete majstor koji neće samo doći i ugraditi novi prozor na vrijeme već će i ožbukati rubove i pofarbati te počistiti za sobom. Mislim da bi mogli zarađivati milijune:) Najgore je što su majstori na glasu kao nepouzdani i što rastežu radove, ali još je gore kada naprave "svoj dio" posla i onda mi kažu da neka angažiram nekog drugog majstora da to završi. Ko konobar u bircu: ne mogu vam napaltiti jer ovo nije moj stol. Ma baš me briga, riješi mi problem do kraja, a nemoj mi stvarati nove. Ako ugradiš prozor nemoj da moram zvati zidara kako bi požbukao i pogletao rubove, anagažiraj ga ti o svom trošku i uključi to sve u cijenu. Tako je malo potrebno da biste postali odlični u svom poslu. Mrvicu bolji od ostalih i već ste zvijezda!

Iskreno mislim da je puno lakše probiti se u majstorskim vodama i da je taj način zarade jednostavniji i sigurniji te se može više zaraditi nego ako se završi gimnazija + neki fakultet (osim ekonomskog :) )

Da se razumijemo fakultet mi je puno pomogao i nikada ne bih mogao raditi ono što danas radim da ga nisam završio, ali gurati djecu u gimnazije i onda na fakultet je po meni pogrešno. Većina gimnazijalaca neće uspjeti upisati fakultet koji žele, a i oni koji ga upišu neće ga završiti. Ostat će sa gimnazijom u rukama i iskreno ne znam što će i gdje raditi. Vjerojatno će već naučiti nešto, negdje, usput,...

I tako gledam svoje frendove s fakultetima kako rade u odvjetničkim i bankarskim uredima za dobru plaću, otplaćuju svoju škodu ili golfa dok "šljakeri" grade drugu i treću kuću, voze audije i mercedese i pitam se tko je tu lud?

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

21 sitnica koje bih volio da mi je netko objasnio kada sam krenuo u biznis

  • seminar za poduzetnike i one koji to tek žele postati
  • više detalja o seminaru potražite na www.imamnovac.com

LINKOVI

izbor tekstova

Razmjena linkova

Dnevnik nas 2+2
kuzushi
whyowhy
Miss Ann Thropea
biti bolji be better
Linux - bird of prey
Blog pozitivnog utjecaja
Internet zarada forum
moje inovacije

Obračun plaće - update s 1.7.2010

Made by Finesa d.o.o.

Uk. trošak:
Bruto:
1. stup:
2. stup:
Olakšica:
Dodatne o.:
Porez:
% prirez:
Prirez:
Neto:



Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.
Izrada i dizajn: Snd Design. Autorska prava zadržana.