< rujan, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Ukupno online

Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites

Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.

Hrvoje Prpić


O čemu se tu radi

O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.

Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.

Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.

blog.hr

Knjige koje mi se sviđaju

Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.

E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.

How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)

Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.

Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )

The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!

Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)

Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.


Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.

Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.

Posao budućnosti

Objavljeno u petak, 16.09.2005. u 10:23.

U zadnje vrijeme ne volim riječ "posao". Svi je stalno izgovaraju i već je lagano postala ofucana. Svi traže posao (ili bar bolji posao) Svi bi samo htjeli "neki" posao, bilo kakav posao, da "nešto" rade da dobiju "neku" lovu. Oglas: tražim bilo kakav posao - akvizeterstvo i multilevel (MLM) isključeni. Ja sam imao posao i to relativno dobro plaćen posao. Neki bi sve dali za takav posao i sigurnu plaću. Ostavio sam ga. Krenuo sam napraviti svoj posao odnosno krenuo sam raditi za sebe. Ljudi koji su fakat uspješni u životu ne rade takvu razliku (raditi za sebe ili za nekog drugog) Oni shvaćaju da na kraju uvijek radite za sebe i uvijek rade najbolje i najviše što mogu bez obzira za koga rade. No nismo svi tako predani i uspješni ljudi i najčešće radimo veliku razliku.

Outsorcing iliti izbacivanje iz tvrtke sve one djelatnosti koje nisu glavni biznis je već poznata stvar. Velike tvrtke ne plaćaju vlastite čistaćice nego unajmljuju agenciju. Isto je i sa gomilom ostalih poslova koji su na neki način podrška poslovanju. Budućnost posla vidim tako da svatko od nas postane firma. Stalni zaposlenici postaju sve veće opterećenje tvrtkama i rješavaju ih se masovnim otkazima kada krene loše. Osim toga kada ste zaposleni na neodređeno vrijeme imate određena prava i nije baš tako jednostavno čovjeku dati otkaz čak i kada loše radi svoj posao. Ako je tehnološki višak ima pravo na otpremninu itd. itd. Što je tvrtka veća to je situacija lošija. Gomile pojedinaca se izgubi u masi i rade posao daleko ispod svojih mogućnosti. Problem je i u tome što poslodavac plaća vaše vrijeme, a ne rezultat. On vas plaća da tamo radite određeni broj sati bez obzira na učinak. Od tuda i ona poznata fraza: ne mogu me toliko malo platiti koliko ja mogu malo raditi –koja je još i dan danas duboko ukorjenjena u našoj podsvjesti.

No kako lijepo kaže Paul Zane Pilzer u svojoj odličnoj knjizi (link ću staviti poslije) rješenje je da postanemo firma, a da nam sadašnji poslodavac postane prvi klijent. Pogledajte svoje radno mjesto danas. Zar zaista morate dolaziti tamo i sjediti cijeli dan? Postoji li ikakva šansa da posao koji radite za svog poslodavca radite i za još nekoliko drugih? Možda ne cijeli svoj posao, ali kad biste se specijalizirali barem za jedan veći dio? Nedavno me je lopticaskocica iznenadila činjenicom da čak i velike firme više nemaju vlastito računovodstvo već i njega outsorciraju. Računovođa dođe par puta tjedo u tu firmu odradi svoj posao, a ostale dane radi za druge klijente. Ludnica.

Koje su dobrobiti ovakvog načina poslovanja:
- za tvrtku je to fanatastično jer se nemora zajebavati sa još jednim zaposlenikom (namjerno upotrebljavm tu riječ jer je zaista komplicirano što sve morate raditi)
- tvrtka plaća rezultate – obavljeni posao, a ne sjedenje na radnom mjestu
- sami ste svoj gospodar i više ne radite ispod svojih mogućnosti
- smanjujete rizik od otkaza jer sada imate više poslodavaca
- vaša zarada ovisi samo o vašim sposobnostima, a ne o (ne)milosti nadređenih
- itd. Itd.

I dok je pojam "freelancer" do sada bili doživljavan kao nekakava ekskluziva i otkačenost vezana uz cool zanimanja (fotografi, dizajneri i sl.) mislim da je to budućnost koja nas svih čeka. Iznenadili biste se koliko bi vas firmi možda angažiralo kad biste im rekli da im možete izdati račun za svoje usluge i da vas ne moraju zapošljavati. Još jedan uspješan primjer kojeg znam je jedna tajnica koja je otvorila obrt i pruža tajničke usluge za par firmi. Dobru tajnicu je užasno teško naći, a male tvrtke si ne mogu priuštiti imati jednu full-time.

Već sam govorio o prednostima tvrtke nad obrtom. Novim zakonom obrtnici su "oštećeni" na način da ako ostvare više od 400.000 kn dohotka prelaze u obveznike poreza na dobit i moraju voditi knjige kao i firme. Kažem "oštećeni" pod navodnicima jer to i nemora biti tako loše. Za detalje pročitajte dva članka od oboje69. Međutim 400.000 kn dohotka je sasvim pristojna granica zarade protiv koje ne bih imao ništa protiv;)) Mislim da bi za početak bilo dobro otvoriti obrt pod uvjetom da vam sadašnji poslodavac odmah postane prvi i najvažniji klijent jer mi je jasno da ne možete samo tako dati otkaz i živjeti bez prihoda nekoliko mjeseci. Argument koji bi vam mogao pomoći je svakako ušteda koju bi poslodavac imao. Vidjeli ste koliko je radnik u stvari skup radi doprinosa, a pogotovo još kad mu se želi isplatiti pristojna plaća a ne minimalac. Mislim da bi poslodavac bez problema mogao plaćati i manje, a da vi u neto iznosu dobijete više. Osim toga sada ste slobodni raditi i za druge i tako dodatno zaraditi. Šećer na kraju – možete se i ubaciti u obveznike PDV-a i tako si odbijati PDV za kupljena računala, materijalne troškove (telefon, fax, papiri, uredski materijal) i sve ostale troškove koje imate za obavljanje svog posla. Vašem poslodavcu PDV je ionako neutralan jer pretpostavljam da je on u sustavu PDV (osim ako nije banka ili osiguravajuća kuća).

Protuargument ovakvom poslovanju bi bio da se jedna osoba može bolje i kvalitetnije posvetiti jednom jedinom klijentu (poslodavcu) nego ako isti posao radi za više njih.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

21 sitnica koje bih volio da mi je netko objasnio kada sam krenuo u biznis

  • seminar za poduzetnike i one koji to tek žele postati
  • više detalja o seminaru potražite na www.imamnovac.com

LINKOVI

izbor tekstova

Razmjena linkova

Dnevnik nas 2+2
kuzushi
whyowhy
Miss Ann Thropea
biti bolji be better
Linux - bird of prey
Blog pozitivnog utjecaja
Internet zarada forum
moje inovacije

Obračun plaće - update s 1.7.2010

Made by Finesa d.o.o.

Uk. trošak:
Bruto:
1. stup:
2. stup:
Olakšica:
Dodatne o.:
Porez:
% prirez:
Prirez:
Neto:



Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.
Izrada i dizajn: Snd Design. Autorska prava zadržana.